Liberty Promotion for Car & Motorcycle Insurance Coverage

Frequently Asked Questions

  1. How much discount would I get?
    Policy transacted during this premium relief period will enjoy up to 5% discount from normal rates. The discount is still subject to BNM regulation on the calculation of maximum and minimum premium that a company can charge. The premium will reflect the 5% discount and will not appear as a separate item on the policy printing.
  2. What should I do to enjoy the premium discount?
    Nothing. The system will automatically factor in the discount.
  3. How long will this discount be available?
    The premium relief period will run for a limited time – policy transacted starting from 5th May 2020 to 5th July 2020. 
  4. I have just received my Renewal Notice, is this the premium I have to pay?
    No, there is no discount applied to the premium in the renewal notice. Please contact your agent to quote for a new premium, before the premium relief period expires.
  5. I have just renewed my policy before this premium relief period but the effective date is within the premium relief period. Can I get a 5% discount?
    Unfortunately, the policies which have been issued are not entitled for the discount.
  6. Why the premium this year is still higher than last year despite the discount?
    The premium charge is reflecting the risk that the company perceived this year, based on many factors including inflation. The premium quoted has already discounted from the original premium you would otherwise need to pay.
  7. The receipt is not showing the exact premium which I have paid to my agent. Will I get a refund on the premium difference?
    All agents representing Liberty Insurance Berhad are well trained and regulated by Bank Negara Malaysia. Please speak to your agent and request for a refund on any extra premium charged. 

 

Soalan Lazim (FAQs)

  1. Berapakah diskaun yang akan saya perolehi?
    Polisi yang dikeluarkan dalam tempoh promosi premium ini akan menikmati diskaun sehingga 5% dari jumlah yang sepatutnya anda bayar. Potongan diskaun masih tertakluk pada peraturan BNM yang melibatkan pengiraan premium maksimum dan minimum yang boleh dikenakan oleh sesebuah syarikat. Premium tersebut akan mendapat diskaun 5% dan tidak akan dipaparkan sebagai item yang berasingan di dalam polisi.
  2. Apakah yang harus saya lakukan untuk menikmati diskaun premium?
    Sistem secara automatik akan mengambil kira diskaun harga.
  3. Berapa lamakah promosi diskaun ini akan berlangsung?
    Promosi premium akan berlangsung untuk masa yang terhad iaitu mulai 5 Mei 2020 hingga 5 Julai 2020.
  4. Saya baru sahaja menerima Notis Pembaharuan, adakah ini premium yang harus saya bayar?
    Tidak, tiada diskaun harga yang dikenakan untuk premium di dalam notis pembaharuan. Sila hubungi ejen anda untuk sebut harga dan premium yang baharu sebelum tempoh promosi premium berakhir.
  5. Saya baru sahaja memperbaharui polisi sebelum tempoh promosi premium ini tetapi tarikh kuat kuasa polisi adalah dalam tempoh promosi premium. Bolehkah saya mendapat diskaun 5%?
    Kami memohon maaf, polisi yang telah dikeluarkan tidak layak mendapat potongan harga.
  6. Mengapakah premium tahun ini masih lebih tinggi daripada tahun lalu walaupun terdapat diskaun?
    Bayaran premium mengambil kira risiko yang dijangka oleh syarikat pada setiap tahun, berdasarkan banyak faktor termasuk inflasi. Premium yang disyorkan telahpun diberi diskaun daripada premium asal yang anda perlu bayar.
  7. Resit tidak menunjukkan premium sebenar yang telah saya bayar kepada ejen. Adakah saya akan mendapat bayaran balik dari lebihan premium?
    Semua ejen yang mewakili Liberty Insurance Berhad adalah terlatih dan dikawal selia oleh Bank Negara Malaysia. Sila hubungi ejen anda untuk bayaran balik lebihan premium.

Print